20.12.15

Hverdags items// Mine ringe

Jeg tror på, at noget af det som beskriver et menneske aller mest, er de ting som man vælger at omgive sig med, have på eller se på, hver eneste dag. Det er de små ting, som vi alle har, og som bare fungere gang på gang. Uanset hvor slidt og brugte de er. Ud, det skal de ikke. Og de kan heller ej erstattes.
Det er de ting, som bliver tillagt en helt særlig betydning. Måske er det bare en billig plastik halskæde, som ender med at blive uerstattelig for dig.
Nogen mennesker har brug for en kop kaffe hver morgen. Gerne med Mads og Monopolet i baggrunden imens havregrøden er sat i kog. Andre har de samme smykker på hver eneste dag, uanset om resten af outfittet byder på slidte jeans eller en klassisk sort kjole. Fælles for disse ting er, at de virker for en, ikke bare hver gang, men hver ENESTE gang. Men den samme ting, det samme ritual eller den samme sammensætning virker nødvendigvis ikke for andre. Det er dét som gør, at netop de små ting kan afsløre en hel del om dig.

Derfor vil jeg lave et par indlæg, som netop ligger fokus på de små, daglige ting. Jeg vil vise, hvem jeg er, ud fra det som jeg holder af i hverdagen. For det er de ting, som får min hverdag til at køre på skinner, som jeg bruger mest. Og som altid virker, uanset vejret, humøret eller hårdagen.


* * * 

Jeg vil starte med at vise mine daglige smykker. Lige så meget, som jeg elsker variationer i mit tøjvalg, lige så meget elsker jeg at mine smykker er så neutrale som overhovedet muligt. De må ikke larme for meget i et outfit og stjæle fokus, men istedet understrege udtrykket. Smykkerne giver personlighed. På den måde vil alverdens tøj kunne få et 'Trine-udtryk', fordi jeg stadigvæk har de samme smykker på, som fastholder det udtryk som jeg ønsker at give.

* * *



Mine ringe 
Hverdag, uden undtagelse, har jeg altid to ringe på min venstre hånd. På min pegefinger sidder der en snoet sølvring, som jeg har arvet af min mor. På min ringefinger sidder den anden ring, som er en helt plain, smal sølvring.
Den snoet sølvring er en ring, som har en historie. Det er som nævnt, et arvestykke fra min mor. Hun købte den hos den eneste guldsmed i Hjørring  engang i 80'erne, da hun var 18 år gammel. Den sad på hendes finger mange år, indtil 90'erne hvor smykkerne helst skulle være mere simple. Den var også blevet skæv. Sidenhen har hun gemt den, hvorfor ved hun faktisk ikke. I dag har hun så foræret mig den. Tanken om at den har fulgt min mor igennem hendes ungdom, og at den nu vil følge mig igennem min, synes jeg er en smuk tanke.

Den anden ring har slet ikke samme histore. Jeg købte den hos en lokal guldsmed, da jeg i oktober var på studietur med min klasse i Berlin. Guldsmeden solgte den ret billigt, fordi den havde fået nogle 'hakker' i overfladen.  Faktisk var den guldbelagt da jeg købte den, men allerede en måned efter var den blevet sølv. Ikke at det gør mig noget.

Lige nu sidder jeg og med min snoet sølvring. Den sidder på min tommelfinger. Det gør jeg tit, hvorfor ved jeg faktisk ikke. Men det er hyggeligt. Og en underlig vane, men det er en helt anden sag!


Ingen kommentarer: