29.8.16

Når hverdagen kalder..



Hverdagen er i gang igen. Den stormer der ud af, dage efter dage, uger efter uger. 
Min kalender er igen blevet tætpakket, og jeg løber rundt fra den ene arena til den næste. 3.g er gået igang, og med 4 jobs, mit yoga, venner og familie er der ikke meget tid tilbage til de små ting. Interessen for design og den kreative verden bliver gemt væk for en stund. Ikke frivilligt, men af tidspres. For når jeg er hjemme om aftnen efter en lang dag, er jeg brugt. Så har jeg bare brug for at koble af. Lave ligegyldige ting. 
Se, det er netop derfor jeg ønsker at genoptage min blog igen. Blogmediet har altid draget mig, men jeg har altid følt, at jeg skal leve op til en speciel måde at skulle blogge på. At det ville være for omfattende, og derfor har jeg ikke haft tid til det. 
Men bloggen her skal bruges til netop at fokusere på de smukke, små ting i livet. Jeg tror, at det er sundt at minde sig selv på, hvor smuk den verden vi lever i, rent faktisk er. Selv i en leverpostejsgrå hverdag. 
Lige nu sidder jeg i en dansktime. Der snakkes om selvbiografier, smerte og forskellige former for ‘jeget’: Alt bliver analyseret og noteret. Selv i dansktimerne er tempoet blevet øget betydeligt her i 3.g, og på de to uger hvor vi har været her, har vi nok nået mere end det vi nåede sidste år. Måske ikke helt, men i hvert fald tæt på. 
Klokken ringer om 12 minutter, og derefter jeg jeg videre på arbejde. Jeg arbejder i en helsekostbutik, som er et hjertevarmt sted at være. Når jeg får fri kl. 18, skal jeg videre op på arbejde nr. 2, hvor jeg gør rent ved en tandlægeklinik. 
Først kl. 21 i aften kommer jeg hjem igen, og så står det på lektier, snak samt tillade roen at sinke sig. Sådan er en helt normal onsdag for mig Og det er derfor jeg synes det er vigtigt, at fokuserer på alle de små, smukke ting.

                                                                                                                 * * * 

                                                                                                                                                                                                                        

Ingen kommentarer: