19.7.12

DIY: MØTRIK ARMBÅND


Jeg har aldrig fået vist jer mit elskede møtrik armbånd, som jeg lavede omkring påske (og jeg har haft det på siden). Jeg kan godt lide at bruge møtriker i smykker, da det giver et industri-agtigt look, men alligevel skinner de og kan bruges til alt.

Til dette armbånd skal du bruge:
- Elastiksnor: Jeg har brugt hvid, men det ser utrolig fedt ud med et neonfarve
- Møtrikker: Jeg har brugt 44 møtrikker til mit armbånd
- En saks
- Et målebånd

1. Du starter med måle dit håndled, med målebåndet. Plus med 2 cm.
2. Du klipper 3 lige store stykker elastiksnor, der er dobbelt så stor som omkredsen af dit håndled, og binder dem sammen i en af enderne
3. Nu skal du 'flette' ligesom når man fletter en helt almindelig fletning. Du skal bare huske at tage en møtrik på hvert snor, hver gang du krydser snorerne.
4. Når du er færdig med at flette, måler du op om det passer med dit håndled. Tag evt. nogle møtrikker af/på.
5. Når du har målt om det passer, binder du en knude for enden. Så binder du begge ender sammen (rigtig godt!), og klipper de 6 ender til.
6. Done

Jeg har lagt mærke til at mange i bloggerland er begyndt at lave møtrik smykker. Men fine, det er de da også!

1 kommentar:

Asta sagde ...

http://www.b.dk/nationalt/farlig-smykke-trend-blandt-unge-piger
Pas på, armbåndene kan give nikkelallergi.